Nincs idő! Nincs időm! A napok miért csak 24 órából állnak? Olyan sok a tennivaló és olyan kevés az idő! Van, ami már tényleg nem fért bele az időmbe. Ismerős?

Átélted már, hogy beléptél egy számodra szűz területre, ahol nem ismerted ki magad, annyit dolgoztál, hogy a beled majd’ kiköpted, majd fáradtan rogytál le a nap végén, hogy büszkeséggel a szívedben átgondold, micsoda hősies erőfeszítéseket tettél a cél érdekében? Átélted már, hogy lassan profivá értél, és rutinból csináltál sokkal többet, sokkal jobbat és sokkal rövidebb idő alatt?

Mi történt? Mit látunk, ha felidézzük a folyamatot, amelynek kezdetén újoncok voltunk, a végén pedig rutinos profik lettünk? Valahol az úton elkezdtünk gazdálkodni az idővel. A percekkel, az órákkal, a napokkal és hetekkel elkezdtünk úgy bánni, mint a pénzzel, mint valamilyen nyersanyaggal, ami számít, és amiből nincs elég.

A folyamat, ahogyan a kezdőből profi szakember lesz, az időgazdálkodás folyamata.

A Client Maker azt tanítja az ügyfeleinek, hogy a profizmus elképzelhetetlen magas fokú időgazdálkodás nélkül.

Az időgazdálkodás megváltoztatja az időt

A Client Maker sikeres ügyfelei, akik az egekbe emelik a hatékonyságukat, az időt minőségként fogják fel, és csak másodlagosan mennyiségként. Ez egy másféle hozzáállást eredményez.

Van egy régi, szemléletes példa. Nagyobb, tenyérméretű köveket, kisebb kavicsokat és finomszemcsés homokot kell belepakolni egy tartályba. Hogyan fér bele a legtöbb? Úgy, hogy először beletesszük a nagyobb köveket, amennyi elfér, majd a kavicsokat, amennyi elfér, majd a fennmaradó helyet kitöltjük a homokkal. Ha fordítva tennénk, és először annyi homokot töltenék bele, amennyi elfér, utána már egyetlen kavicsnak és egyetlen kőnek sem maradna hely.

A példában szereplő kövek a legfontosabb tennivalók, a kavicsok a kisebb jelentőségű feladatok, a homok pedig az apró-cseprő teendőket jeleníti meg. Az életben a legtöbben pontosan az ellenkezőjét teszik annak, amit tenniük kellene.

Az ismert 80/20-as szabály azt mondja ki, hogy a tevékenységek 20 százaléka mozdítja elő a célok 80 százalékát.

A Client Maker a professzionális időgazdálkodás szakértője

A fentiekből következik, hogy az időgazdálkodás alapja a tevékenységek rangsorolása a célok viszonylatában.

Egy vállalatban ezerféle tevékenység folyik nap mint nap, melyek egy része közvetlenül irányul a célokra, egy része közvetetten, egy része a közvetlen akciók létfeltételeit biztosítja, egy része a közvetett akciókét, és így tovább. Ez egy felettébb bonyolult rendszer lehet, még egy kisebb cég esetében is. Sőt, egyetlen ember tevékenysége is felosztható a fontosságok alapján, és nem biztos, hogy nyilvánvaló a döntés egy-egy feladat megítélésekor.

Az elmúlt száz évben az élővilág számtalan katasztrófát szenvedett el, helyi, regionális és globális szinten. Ezek egy része jelentéktelennek tűnő módosításokból nőtt ki. Elég egy aprócska változtatás egy zárt ökoszisztémában ahhoz, hogy a tápláléklánc megboruljon, és az beláthatatlan következményekkel járhat.

Egy vállalatban rengeteg tevékenység folyik, melyek együttesen hihetetlen összetettséget adhatnak ki, és ebbe a rendszerbe belenyúlni ugyanolyan  kockázatos lehet, mint amikor az ökoszisztéma borul meg valami olyannak a következtében, ami nem látszott fontosnak.

A Client Maker segíteni fog Neked abban, hogy bevezesd vagy továbbfejleszt cégedben az időgazdálkodás rendszerét. Bízd a specialistákra, és meg fogsz lepődni az eredményen!

Kattints erre a linkre, és tudj meg több információt a szolgáltatásról!